Tudatosan választottál fő színt a vállalkozásodhoz annak idején? Vagy lehet nincs is egy olyan konkrét szín amit többet használsz az összesnél?

A vizuális kommunikációdat muszáj vagy színekkel feldobni.

Lehet azt gondolod, hogy nehéz megtalálnod egy olyan színt ami legjobban passzol a bizniszedhez. Ez nem a te hibád, hiszen ha nincs különösebb háttérismereted, nyilván nem tudod racionálisan eldönteni, hogy kék, piros, zöld vagy sárga legyen a fő színed.

Engedd meg, hogy mutassak egy grafikát ami bemutatja, hogy egyes színek milyen tudat alatti jelentéssel (üzenettel) bírnak.

A képen találsz továbbá pár nagy céget, akik megjelenésükben erősen kötődnek a mellettük lévő színhez.

Laikusként ezeket alap esetben észre sem vesszük, de a fenti képet nézve érdekes rájönni arra például, hogy a Nickelodeon gyerek csatornaként miért választott narancssárgát. Vagy arra, hogy a Lego nem a kreativitást jelentő lila-rózsaszín vonalra, hanem a szórakoztatás jelentésű piros alapra építkezett.

Egy fontos tanács a választásodhoz

Soha ne építkezz szürke alapra!

Meglehet, hogy ez bevált olyan nagy cégeknek mint a Mercedes vagy az Apple, de kisvállalati szinten biztos, hogy nem működik!

Egyébként ha elkezded tanulmányozni a fentebb említett cégeket, egyikük sem csak szürkét használ. Mondhatni, csak a logójuk teljesen fekete-fehér. A kommunikációjuk összes többi részében használnak színeket!

Egy kis háttérsztori a Photoshop Felhő színválasztásáról:

Annak idején, még 2016 elején sokat olvastam erről a témáról. Még azelőtt, hogy a névválasztás elkezdődött volna, eldöntöttem, hogy kék lesz az alapszín. Két éve még fiatalnak számítottam az üzletben, plusz a Photoshop Felhő is egy induló project volt. Muszáj voltam azt kommunikálni, hogy ebben a cégben és ebben az emberben bizony meg lehet bízni. Szóval a kéket választottam, és később ez pont kapóra jött a Felhő névnél és emblémánál.

Neked van sztorid a színválasztásodhoz? Örömmel veszem ha leírom a lenti komment szekcióban! 🙂

Még egy dolog

Szoktál Facebookra posztolni? Volt már olyan, hogy nagyon kellett volna a bejegyzéshez egy kép, de nem találtad a megfelelőt? Egy remek ötleted volt hozzá, de nem valósult meg, mert Te nem bírtad megcsinálni, vagy nem akartál napokig várni amíg egy külsős grafikus cég elkészül vele?

A következő Facebook posztképhez (vagy bármi más grafikához), akármilyen ötleted is legyen, garantáltan meg tudod majd valósítani! Itt a megoldás: