Tudatosan választottál fő színt a vállalkozásodhoz annak idején? Vagy lehet nincs is egy olyan konkrét szín amit többet használsz az összesnél?
A vizuális kommunikációdat muszáj vagy színekkel feldobni.
Lehet azt gondolod, hogy nehéz megtalálnod egy olyan színt ami legjobban passzol a bizniszedhez. Ez nem a te hibád, hiszen ha nincs különösebb háttérismereted, nyilván nem tudod racionálisan eldönteni, hogy kék, piros, zöld vagy sárga legyen a fő színed.
Engedd meg, hogy mutassak egy grafikát ami bemutatja, hogy egyes színek milyen tudat alatti jelentéssel (üzenettel) bírnak.
A képen találsz továbbá pár nagy céget, akik megjelenésükben erősen kötődnek a mellettük lévő színhez.
Laikusként ezeket alap esetben észre sem vesszük, de a fenti képet nézve érdekes rájönni arra például, hogy a Nickelodeon gyerek csatornaként miért választott narancssárgát. Vagy arra, hogy a Lego nem a kreativitást jelentő lila-rózsaszín vonalra, hanem a szórakoztatás jelentésű piros alapra építkezett.
Egy fontos tanács a választásodhoz
Soha ne építkezz szürke alapra!
Meglehet, hogy ez bevált olyan nagy cégeknek mint a Mercedes vagy az Apple, de kisvállalati szinten biztos, hogy nem működik!
Egyébként ha elkezded tanulmányozni a fentebb említett cégeket, egyikük sem csak szürkét használ. Mondhatni, csak a logójuk teljesen fekete-fehér. A kommunikációjuk összes többi részében használnak színeket!
Egy kis háttérsztori a Photoshop Felhő színválasztásáról:
Annak idején, még 2016 elején sokat olvastam erről a témáról. Még azelőtt, hogy a névválasztás elkezdődött volna, eldöntöttem, hogy kék lesz az alapszín. Két éve még fiatalnak számítottam az üzletben, plusz a Photoshop Felhő is egy induló project volt. Muszáj voltam azt kommunikálni, hogy ebben a cégben és ebben az emberben bizony meg lehet bízni. Szóval a kéket választottam, és később ez pont kapóra jött a Felhő névnél és emblémánál.
Neked van sztorid a színválasztásodhoz? Örömmel veszem ha leírom a lenti komment szekcióban! 🙂
Még egy dolog
Szoktál Facebookra posztolni? Volt már olyan, hogy nagyon kellett volna a bejegyzéshez egy kép, de nem találtad a megfelelőt? Egy remek ötleted volt hozzá, de nem valósult meg, mert Te nem bírtad megcsinálni, vagy nem akartál napokig várni amíg egy külsős grafikus cég elkészül vele?
A következő Facebook posztképhez (vagy bármi más grafikához), akármilyen ötleted is legyen, garantáltan meg tudod majd valósítani! Itt a megoldás:
Bátran szólj hozzá a témához