„Miben más a Photoshop az egyéb ingyenes képszerkesztőktől?” vagy „Miért lesz jobb ez nekem?” <- Az előző két kérdés egyike valamikor már biztos megfordult a fejedben. Ha valaki csak annyit kér, hogy mutass meg neki csupán 1 menüpontot amiben több, mint az ingyenes társai, akkor mutasd meg neki a szűrőket.

 

Bár ha valaki, te pontosan tudod már, hogy mennyivel több a Photoshop mint bármilyen másik program. Viszont valószínűleg még neked is nagy meglepetés lesz, hogy mennyi mindenre képes csupán egyetlen egy menüpont (jó… az igazság az, hogy rengetek almenüje van! :))

Az összes szűrőn átmenni nagyon hosszú – és feltehetőleg nagyon unalmas – lenne, szóval itt a cikkben és a videóban is csak néhány fontos és látványos szűrőt említek meg. Viszont azt javaslom, hogy próbálgasd végig az összeset és nézd meg, hogyan tudnád alkalmazni a következő grafikádon őket.

Hogyan használd JÓL a szűrőket?

Van jó néhány látványos beállítási lehetőség a szűrőkön belül, viszont az ami látványos, általában drasztikusan megváltoztatja a végeredményt. Szóval nem ajánlott kettőnél több szűrőt használni egy képen. Szinte már közhely, de itt is érvényes, hogy a kevesebb néha több. Minimalista világban élünk, semmi szükség nincs rá hogy telepakoljunk „effektekkel” a képeinket.

Általános szabályok:

Soha ne használj kettőnél több szűrőt egy képen!

Ha egy szűrőről nem tudod egyértelműen eldönteni, hogy szükséges-e használnod, inkább hagyd ki és ne használd! Mindig jobb nem teljesen kidolgozni a grafikát mint túlbonyolítani azt.

Ne azzal próbálj feldobni egy képet, hogy telepakolod szűrőkkel. Ha egy fotó / grafika alapból is unalmas, nem a szűrőktől lesz világmegváltó!

Ha ezt a három szabályt betartod nagyon egyszerűen fogod tudni használni ezen eszközöket.

A videóban az én kedvenc szűrőimet – és az általam legtöbbet használtakat – mutatom be, de nyugodtan kísérletezz másik beállításokkal is.

Videó a cikkről:

A következő anyagban megérkezünk a legizgalmasabb és a leggyorsabban megtérülő tananyagunkhoz, a hirdetéskép készítéshez. Ez az anyag lesz az, amiért az eddigieket elsajátítottuk. A következő anyag után már indulhat is a hirdetéskép sorozatgyártás… 🙂