Két évnyi tananyagkészítés és 5 legyártatott komplett tananyagcsomag után készítettem egy sztenderd leírást a sliderekről. Ne lepődj meg rajta, ha más tananyagban is megtalálod ezt az írást más szavakkal. Nem azért másoltam be ide is, mert lusta lennék megírni ezeket a sorokat, hanem azért mert a lentebb leírt pontok a leghasznosabb kiegészítései a videós tananyagnak.
És akkor kezdődjön a Black Friday témakör. Ebben a részben azt nézzük át, hogyan készíthetsz tulajdonképpen pár perc alatt fekete péntek hangulatú, lapozható fejlécképet!
Fontos: Ha még nem nézted át az alapokat, kérlek navigálj át oda, mert ezen részek elsajátítása nélkül, bonyolult lesz követned a videókat.
Honnan inspirálódj?
>>Ezt már egy blogcikkben kifejtettem, de ide is bemásolom…<<
Nem kell hogy üres lappal kezdj, és arra sincs semmi szükség, hogy magad találd ki hogyan szeretnél elindulni. Mondok neked 3 bukhatatlan inspirációs tippet:
- Inspirálódj a konkurensedtől. Ha tartottak már az előző években Black Friday kampányt akkor általában a Google képkeresőjében megtalálod, hogy ők mit alkalmaztak. Keress rá így: „[konkurens weboldal neve] Black Friday [(esetleg ide, hogy) 2017]”. Például: „emag Black Friday 2017”. Az is lehetséges, hogy már az idei kampányuk is közzé van téve, szóval akár aktuálisan is szétnézhetsz az oldalán.
- A Freepik nem csak alapanyag felhasználásra jó! Több tízezer előre megtervezett teljes kép van ezen az oldalon (csak részleteket használj ezekből és ne az egészet!!!), ezekből simán meríthetsz némi ötletet a saját grafikáidhoz.
- Ha nincs konkurens céged, akkor csak simán üss be annyit a Google-be, hogy „Black Friday akció” és máris listázni fogja azokat az oldalakat akik éppen kampányolnak, vagy kampányoltak erre az alkalomra.
NAGYON FONTOS: Ne másolj kész grafikákat, mert súlyosabb esetben jogi következménye is lehet a dolgoknak. Inspirálódj és modellezz, de ne másolj le teljes egészében semmit! (Persze nyilván a Freepik-es grafikákat – prémium előfizetéssel – úgy használod ahogy akarod!)
Mi kerüljön a képre?
A következő kérdések segítenek:
Mit látok a konkurenciámnál? Megéri azt nekem is rátennem?
Mi a trend 2018-ban? Mit használnak más, NEM konkurens cégek?
Megéri plusz munkát beletennem, hogy egy kicsivel szebb legyen?
Célszerű minimum 2 fajta képet készítened:
- „Hamarosan jön a Black Friday, mi is akciózunk!”
Ennek a jelentése nyilvánvaló. Harangozd be, hogy ha szeretnének valamit vásárolni ezen a napon, akkor ide jöjjenek fel először. Itt költsétek a pénzt. - „Itt egy sütő, hozzá 50% kedvezmény. Nagyon olcsó ezt vedd!”
Bár nyilván kicsit túlzás amit írtam, de a lényeg érhető. Ez egy ajánlat kép, hogy mindenki tudja mi van a legjobban leakciózva és mit érdemes venni?
Ezen felülül pedig nyilván bármennyi „ajánlatos” képet készíthetsz.
Egyszerű tipp: az elkészült képeket aztán több helyen is felhasználhatod, pici átalakításokkal.
Egy darab slider maximum 10-15 percet vegyen el az idődből, ezen időn felül már csak minimálisan tudsz javítani a képeden, ne tölts vele fölösleges órákat.
Kiegészítés:
Ha van egy jól bevált slider képed, amit semmiképpen sem szeretnél lecserélni, akkor elég ha csak „fekete péntekesíted” kicsit. Csináld meg fekete-fehér(-piros vagy -kék) stílusúra és kész.
Bátran szólj hozzá a témához