Két évnyi tananyagkészítés és 5 legyártatott komplett tananyagcsomag után készítettem egy sztenderd leírást a sliderekről. Ne lepődj meg rajta, ha más tananyagban is megtalálod ezt az írást más szavakkal. Nem azért másoltam be ide is, mert lusta lennék megírni ezeket a sorokat, hanem azért mert a lentebb leírt pontok a leghasznosabb kiegészítései a videós tananyagnak.

És akkor kezdődjön a Black Friday témakör. Ebben a részben azt nézzük át, hogyan készíthetsz tulajdonképpen pár perc alatt fekete péntek hangulatú, lapozható fejlécképet!

Fontos: Ha még nem nézted át az alapokat, kérlek navigálj át oda, mert ezen részek elsajátítása nélkül, bonyolult lesz követned a videókat.

Honnan inspirálódj?

>>Ezt már egy blogcikkben kifejtettem, de ide is bemásolom…<<

Nem kell hogy üres lappal kezdj, és arra sincs semmi szükség, hogy magad találd ki hogyan szeretnél elindulni. Mondok neked 3 bukhatatlan inspirációs tippet:

  1. Inspirálódj a konkurensedtől. Ha tartottak már az előző években Black Friday kampányt akkor általában a Google képkeresőjében megtalálod, hogy ők mit alkalmaztak. Keress rá így: „[konkurens weboldal neve] Black Friday [(esetleg ide, hogy) 2017]”. Például: „emag Black Friday 2017”. Az is lehetséges, hogy már az idei kampányuk is közzé van téve, szóval akár aktuálisan is szétnézhetsz az oldalán.
  2. A Freepik nem csak alapanyag felhasználásra jó! Több tízezer előre megtervezett teljes kép van ezen az oldalon (csak részleteket használj ezekből és ne az egészet!!!), ezekből simán meríthetsz némi ötletet a saját grafikáidhoz.
  3. Ha nincs konkurens céged, akkor csak simán üss be annyit a Google-be, hogy „Black Friday akció” és máris listázni fogja azokat az oldalakat akik éppen kampányolnak, vagy kampányoltak erre az alkalomra.

NAGYON FONTOS: Ne másolj kész grafikákat, mert súlyosabb esetben jogi következménye is lehet a dolgoknak. Inspirálódj és modellezz, de ne másolj le teljes egészében semmit! (Persze nyilván a Freepik-es grafikákat – prémium előfizetéssel – úgy használod ahogy akarod!)

Mi kerüljön a képre?

A következő kérdések segítenek:

Mit látok a konkurenciámnál? Megéri azt nekem is rátennem?

Mi a trend 2018-ban? Mit használnak más, NEM konkurens cégek?

Megéri plusz munkát beletennem, hogy egy kicsivel szebb legyen?

Célszerű minimum 2 fajta képet készítened:

  1. „Hamarosan jön a Black Friday, mi is akciózunk!”
    Ennek a jelentése nyilvánvaló. Harangozd be, hogy ha szeretnének valamit vásárolni ezen a napon, akkor ide jöjjenek fel először. Itt költsétek a pénzt.
  2. „Itt egy sütő, hozzá 50% kedvezmény. Nagyon olcsó ezt vedd!”
    Bár nyilván kicsit túlzás amit írtam, de a lényeg érhető. Ez egy ajánlat kép, hogy mindenki tudja mi van a legjobban leakciózva és mit érdemes venni?

Ezen felülül pedig nyilván bármennyi „ajánlatos” képet készíthetsz.

Egyszerű tipp: az elkészült képeket aztán több helyen is felhasználhatod, pici átalakításokkal.

Egy darab slider maximum 10-15 percet vegyen el az idődből, ezen időn felül már csak minimálisan tudsz javítani a képeden, ne tölts vele fölösleges órákat.

Kiegészítés:

Ha van egy jól bevált slider képed, amit semmiképpen sem szeretnél lecserélni, akkor elég ha csak „fekete péntekesíted” kicsit. Csináld meg fekete-fehér(-piros vagy -kék) stílusúra és kész.