Hiba lenne azt gondolni, hogy egy Facebook vagy Instagram hirdetésképre korlátlan mennyiségű szöveget írhatsz.
És igazából kicsit könnyű is lenne.

Persze ennek nem csak hátránya van

Egyrészt mindenki ezen játékszabályokkal játszik, másrészt ha jól sakkozunk a szövegmennyiséggel, akkor simán beleférünk a limitbe

Mi a limit, és mi történik ha túlléped?

A szövegmennyiségi limit 20%.

Ámbár ez a mennyiség nem arról szól, hogy az összes képpont mennyiség egy ötödét kihasználhatnád.

Egy sajátos rendszere van a Facebooknak, aminek megértésében segít ez a rács (amit egyébként megtalálsz a használt anyagok mappában is):

Egy hirdetésképet 5 x 5 ilyen mezőre kell felosztanunk. Ennek az összesen 25 mező területének a 20%-át használhatjuk fel, tehát összesen 5 darabot.

Ennyibe írhatunk szöveget. Az, hogy ez melyik öt darab, az teljesen szabadon választott. Bármelyik lehet, nincs rá szükség, hogy egymás melletti mezők legyenek.
Azt, hogy melyik ötbe fogsz szöveget írni, ne most találd ki, hanem akkor amikor az első konkrét hirdetésképedet elkészítjük, 2 tananyagra vagy tőle!

Mi van, ha túlléped a keretet?

A lehetséges retorziók (ezen kívül súlyos esetben akár a hirdetési fiókodat is letilthatják, de őszintén szólva 5 év alatt egyszer sem hallottam ilyenről):

Hol tudod ellenőrizni, hogy belefér-e a limitbe?

Mint mondta, a fenti rácsot megtalálod a használt anyagok mappába, és ezt behúzhatod PS-be. Ez fix segítség, de ha dupla ellenőrzésre vágysz, a Facebooknak van saját ellenőrzője: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Érdemes feszegetni a határokat?

Nehéz kérdés. Igen is és nem is.

Nem, mert azt kockáztatjuk, hogy letiltják a fiókunkat (vagy legalábbis a hirdetést nem engedélyezik).

Viszont ha csak annyit „kockáztatnál”, hogy egy aposztróf, vessző, írásjel átlógna egy hatodik mezőbe, azzal nem akasztod össze a bajszodat a Facebook ellenőrzőjével.

Miért látsz olyan hirdetésképeket ahol több a szöveg, mint a megengedett?

Ezt jellemzően nagy márkáknál láthatod. Ők akkor megtehetik?

– Nos erre nincs biztos válaszom.

Vagy az a helyzet, hogy nekik van egy kiskapujuk, amit kihasználnak.
Vagy pedig hiába kapnak csökkentett elérést, az ő büdzséjüknél nem számít.

Én inkább az utóbbira tippelnék.

Videó

A szerzőről: Varga Bertold

Szia, én Varga Bertold vagyok, a Photoshop Felhő és a Landing24 alapítója. Köszi, hogy éppen olvasod a cikkem. Ha kérdésed merült fel, nyugodtan tedd fel a komment szekcióban! 🙂

Szólj hozzá a témához!