Figyelj! Bár egészen előre tettem a tananyagok listáján, azt mondom, hogy ne merülj el ebben a tananyagban túlságosan. Kivéve ha … (erről kicsit később).

Nem ez lesz az eredményeid forrása, de! A színeknek ereje van, főleg most, az gyönyörűbbnél gyönyörűbb kijelzők világában.

Vétek lenne kihagyni, de…

Nehéz megtalálni azt a színt amire azt mondod, hogy ez igen, ez tetszik! Ehhez próbálom igazítani ezt az anyagot is. Azt mondom neked, hogy ne szöszölj el több mint 10 percet a színskálán. Válassz ki egyet és építs arra. Ha igazán megy majd a biznisz, lesz időd újragondolni ezt a kérdést.

Egy kép ami segíthet:

Azt láthatod, hogy a nagy márkák hogyan választottak. Nem hinném, hogy sok kommentár kell arról, hogy mi mit jelent. Minden a képen. Adj neki pár percet, amíg elemzed a rajta látottakat.

Érdemes nekem is érzések alapján választani?

Rövid válasz: Nem. Hosszú válasz: Igen.

„Hogy mit beszélsz, Bertold?” – Nem írtam el, nyugi!

Értelmezzük kicsit máshogy a mondatot.

Ha rövid ideig szeretnél ezzel foglalkozni, akkor ne a kivetett érzésre alapozz, hanem arra ami neked először megtetszik.

A kezdetekben könnyebb lesz azzal a színnel dolgoznod amivel nagyszerűen tudsz azonosulni.

Ha bele akarsz mélyülni a témába, akkor bizony foglalkozz vele részletesen, mert meg lehet az eredménye!

Egy biztos: SOHA NE ÉPÍTKEZZ SZÜRKE ALAPRA!

Meglehet, hogy ez bevált olyan nagy cégeknek mint a Mercedes vagy az Apple, de kisvállalati szinten biztos, hogy nem működik!

Egyébként ha elkezded tanulmányozni a fentebb említett cégeket, egyikük sem csak szürkét használ. Mondhatni, csak a logójuk teljesen fekete-fehér. A kommunikációjuk összes többi részében használnak színeket!

Hogyan választottam én, anno…

Annak idején, még 2016 elején sokat olvastam erről a témáról. Még azelőtt, hogy a névválasztás elkezdődött volna, eldöntöttem, hogy kék lesz az alapszín. Három – négy éve még fiatalnak számítottam az üzletben, plusz a Photoshop Felhő is egy induló project volt. Muszáj voltam azt kommunikálni, hogy ebben a cégben és ebben az emberben bizony meg lehet bízni. Szóval a kéket választottam, és később ez pont kapóra jött a Felhő névnél és emblémánál.

Látod? Én sem gondoltam túl. Neked sem muszáj!

Ha bele akarsz mélyülni…

Gondolkozz a márkád üzenetén. Azon, hogy mit akarsz a legfőképpen mantrázni.

Riasztó rendszert árulsz? Bumm! Neked a kék kell, sugallj megbízhatóságot. Mesekönyvekben van otthon? Értelemszerűen vidám szín kell!

Továbbmenve, gondolkozz az árnyalaton is. Oké, hogy kék, de milyen kék. Ezerféle van… Akkor mi legyen?

Kísérletezz! Kérdezd meg a közönséged, vagy csak 10 közeli ismerőst / rokont. Vagy mondok jobbat, kérj fel 10 függetlent! Ha 10-ből 8 azt mondja, hogy ez a tökéletes választás, azzal már nem lősz mellé.

Itt van pár szín amit nyugodtan használhatsz.

Nem akarsz sokat foglalkozni a színekkel? Használd az alábbi mintákból az egyiket. Ezekkel biztosan nem lősz mellé! 🙂

A színek alatt a színkódokat látod. Ha Photoshopban a Pipettába bemásolod, ugyanezeket megkaphatod.

Segít a csoport!

Nem vagy biztos a színválasztásban?

Ajánlom a Photoshop Felhő zárt FB csoportját. Itt bármikor felteheted a színekkel kapcsolatos kérdésedet (is!).

Több független véleményt is kaphatsz, illetve én is (Berti) segíteni fogok!

„Szóval érdemes egyáltalán foglalkoznom vele?”

Figyelj, ezt döntsd el te! Megadtam itt neked pár alap pillért, innentől kezdve te döntöd el mennyire mélyülsz bele a témába.

Ha elakadsz: Ne agyalj, csak válasz vagy irány a Photoshop Felhő Facebook csoport.

Hajrá! 🙂

A szerzőről: Varga Bertold

Szia, én Varga Bertold vagyok, a Photoshop Felhő és a Landing24 alapítója. Köszi, hogy éppen olvasod a cikkem. Ha kérdésed merült fel, nyugodtan tedd fel a komment szekcióban! 🙂

Szólj hozzá a témához!