Ééés akkor ezzel aktívan el is kezdjük a hirdetésképes tananyagokat.

Persze már eddig is érintőre vettük őket a Photoshop alapjainál, de most kezdődik az egész lényegi része.

Ha régi motoros vagy Facebookon biztos emlékszel, hogy régebben nem is volt négyzet alapú hirdetéskép, gyakorlatilag egytől egyig fekvő téglalap volt az összes.
(Najó, ehhez talán nem is kell annyira régi motornak lenni, elég csak pár évet visszatekinteni.)

Ennek egy egészen egyszerű oka volt, mégpedig az hogy kötelező volt.

Mára ezt feloldották, nincs kötelező fix méret.

Helyette ajánlás van, mégpedig az, hogy lehetőség szerint használj 1080 x 1080 képpont méretű hirdetésképet.

Akkor nem is lehet más méretet használni?

De nagyon is lehet. Sőt, semmilyen retorzióra nem kell számítanod, ha nem az ajánlott méretet használod.
Tapasztalataim szerint bármilyen képarányt használhatsz, mindaddig amíg nem valami nagyon extrémről beszélünk (csak hogy példát mondjak: 100 x 1000 képpont nem megengedett)

Kettő közül válassz

Négyzet, tehát 1080 x 1080 képpont

vagy téglalap, tehát 1280 x 628 képpont

Mikor melyiket éri meg választani?

Erről itt egy részletes videó.
De van egy rövid válaszom is: Nincs túlzottan nagy jelentősége melyiket használod.

A szerzőről: Varga Bertold

Szia, én Varga Bertold vagyok, a Photoshop Felhő és a Landing24 alapítója. Köszi, hogy éppen olvasod a cikkem. Ha kérdésed merült fel, nyugodtan tedd fel a komment szekcióban! 🙂

Szólj hozzá a témához!