Biztos vagyok benne, hogy sok mindenkiben előjön az a kérdés, hogy mivel adhatnál a grafikáidhoz egy kis pluszt, egy olyan dolgot amitől igazán stílusos és menő lesz. Nehéz is lenne ezt egy dologban összefoglalni, hiszen nyilván nem 1 szabályszerűségtől lesz bármi is jól kinéző. Ebben a sorozatban különböző tippeket fogok bemutatni, amivel garantáltan feldobhatod grafikáid kinézetét.

Az első titok: Sliderek és keresztcsíkok

Elöljáróban:

Ezek olyan elemek amivel a grafikáidon (vagy akár a weboldaladon is) lényegi elemeket tudsz kiemelni.
Például:
-Egy komolyabb címsor
-Felhívó szöveg
-Kiemelt kép

Röviden és tömören összefoglalva, olyan keresztcsíkok amikből egy helyre többet is lehelyezhetsz, vagyis lapozhatóvá vállnak.

FIGYELEM: bombatrükk a weboldalakon, ha több címsort is egy helyen jelenítenek meg.

Mi is ezt használjuk:

Érdemes kicsit vizsgálódni a FŐOLDALUNKON hiszen mi is használjuk ezt a roppant jól kinéző minimalista stílust.

Screenshot_11. A legfelső keresztcsíkunk

Screenshot_22. A második keresztcsíkunk

Főoldal_keresztcsík_alap2_telt3. És egy régebbi keresztcsíkunk amit már nem használunk

Screenshot_34. És egy nyereményjáték (letelt) poszter az egyik ügyfelünktől.
Itt is kitűnően megfigyelhető a keresztcsíkos technika.

Mert egyszerű és letisztult. Lényegre törően megoldott, csak semmi túlzás. 2 sornyi szöveg és 1 vagy 2 logó (de ez mindenképpen egy sorban), figyelve arra, hogy melyik sor mennyire fontos.

Az egész nem több mint 500 pixel magas ami még egy alacsonyabb felbontású számítógépen is nagyon szépen elvegyül a weboldal többi eleme között, viszont mégis ad egy kis pluszt a görgető olvasónknak.

Két főcímsor után máris egy ábrát kapunk ami a tekintetünket irányítja abba az adott irányba ahova terelni szeretnénk az olvasónkat. Ha mi azt szeretnénk, hogy nézzen meg valamit a szöveg mellett jobbra, akkor egy / két jobbra néző nyíllal meg is tehetjük ezt. Ugyanez az eset más irányokkal is.

Jó ötlet lehet alkalmazni: ha már sok a kép az oldaladon és mindenképpen kell egy kis „útmutató” az olvasód számára. Tuti megoldás!

Mint említettem már, nem kötelez minket semmi és senki arra, hogy ezt a módszert csak webes felületen alkalmazzuk. Nyugodtan használjuk különböző plakátokhoz, poszterekhez vagy szórólapokhoz is egyaránt.

Látható a nyereményjáték poszteren, hogy a lényeget (nyereményjáték; nyeremények; jelentkezési információk) nagyon szuper módon emeli ki a többi részből. Így neked már az is elég ha meglátod ezt a két sort és máris tudod, hogy érdemes-e jelentkezned és ha igen, akkor ezt hol teheted meg.

Ugye mennyit hozzátesz a grafikához mindössze 2 kiemelt sor? 🙂

Szerencséd van, mert lelövöm a poént, hogy mi az a plusz amitől a mi keresztcsíkjaink még egy picivel jobbak mint az átlagosak…

Ha jobban megnézed a csíkok hátterét és le-fel görgetsz (két három ismétlés elég), akkor észreveheted, hogy a görgetéssel együtt a háttér is ide-oda vándorol.

Nagyon király dolog, hiszen olyan érzést kelt (egy avatatlan szemnek aztán pláne), hogy ugyan távolodsz el az elemektől, de az oldal mégis egy kis formában jön veled.
Ezzel a módszerrel, még egy kicsit kiemelheted a lényeget a csíkról, szóval a lényeg kiemelés kiemelése is lehetséges! 🙂

Mi maradt hátra?

Majdnem mindent tudsz a keresztcsíkokról és a sliderekről. Legalábbis annyit, amennyivel már magad is boldogulni fogsz egy darabig.

De nyilván valóan a dizájnolás és a grafikák készítése ennél sokkal összetettebb.

Igyekszünk egy legközelebbi cikkben még mélyebbre ásni az egyes részterületeken. Addig is sok sikert a saját grafikáid lényegkiemelésében.

(MEGJEGYZÉS: Szeretnél egy még komplettebb, másolható és köznyelven készült Photoshop Tananyag csomagot kapni tőlünk? Akkor kattints ide!

A szerzőről: Varga Bertold

Szia, én Varga Bertold vagyok, a Photoshop Felhő és a Landing24 alapítója. Köszi, hogy éppen olvasod a cikkem. Ha kérdésed merült fel, nyugodtan tedd fel a komment szekcióban! 🙂

Szólj hozzá a témához!