Akár személyes tapasztalat útján, akár internetes videókon vagy képeken keresztül, már láthattad, hogy a meki termékfotói mennyire eltérnek a valóságban kapott végeredménytől. Persze ez nyilván nem véletlen, a reklámokban minden sokkal szebbnek és ízlésesebbnek tűnik mint amilyen a valóságban.
Ha nem vagy kifejezetten McDonald’s rajongó (egyébként én sem), akkor se harapd le a fejem kérlek, próbáljunk meg objektívan szemlélni a cég helyzetét.
A gyorsétterem óriás (és az összes többi hasonló cég) annyit trükközhet a fotókkal, amennyit csak akar. Az emberek úgyis vissza fognak járni, hiszen mindannyian ismerjük az ilyen éttermek előnyeit, amik napról-napra visszacsábítják a fogyasztókat.
Te viszont meg se próbáld máshogyan átadni a termékeidet, mint ahogyan meghirdetted. Ez egy KKV-nál öngyilkosság. A legtöbb terméknek van alternatívája, tehát ha nem ugyanazt minőséget kapja kézhez a vásárlód mint amire a hirdetésből és a termékképekből számított, akkor keresni fog más lehetőséget helyetted. Ilyen egyszerű.
Szóval ne manipulálj minőség megváltoztató dolgot. Rendben?
Mutatok pár eszközt aminek segítségével etikusan javíthatsz a termékképeid minőségén:
Fényerő és telítettség
Senki sem szereti (és nem tartja kívánatosnak) a sötét és szürke képeket. Ez a legegyszerűbb módja, hogy javíts a termékeid megjelenésén.
Cseréld le a termékkép hátterét
Ez egy elég keveset használt megoldás a webáruházak körében, de mindenképpen látványos. Ebben a cikkben részletesen írtam erről a megoldásról…
Változtasd meg a termék környezetét
Mindenki jobban szeret ízlésesen megjelenő webáruháztól vásárolni. Te is. Igaz?
Az emberek egy része a legolcsóbb opciót keresi, viszont kellően sokan érzelmi alapon döntenek a vásárláskor. Az ízléses környezet kialakításával könnyen teremthetsz pozitív benyomást. Nézd meg a nagy webáruházakat. Nem csak a termékfotók profik, hanem azok környezetük is. Érdemes elgondolkodnod ezen neked is!
Így néz ki egy szakszerű webáruház nyitóoldalának egy részlete:
Most már tudod, hogyan változtathatsz a termékeid megjelenésén. Ha tudni szeretnéd, hogyan csinálhatod meg ezeket a gyakorlatban, akkor adok rá egy ötletet: Létrehoztunk egy tananyagcsomagot, ami abban segít, hogy a vállalkozásodhoz szükséges összes grafikát létrehozhasd. A grafikus cégeket akár el is felejtheted. Érdekel? Kattints ide: