Motivation, innovation, hard work. Ismerős szavak ugye? A legtöbb gagyi marketinges oldal, előszeretettel használt, képeken megjelenő kifejezései. Nem árulok el nagy titkot azzal, ha azt mondom, hogy ezek egytől egyig stock fotók.

Mik azok a Stock fotók?

Hivatalosan “illusztrációnak szánt legálisan letöltött fotók” az elnevezése. Én inkább azt mondanám, hogy

Olyan szabadon letölthető és felhasználható képek, amivel a feldobhatod a kommunikációdat, és vizuálisan ábrázolhatod a mondanivalódat.

Tök jó képeket találhatsz például a pexels.com-on vagy a pixabay-en. De!

Ezeket a fotókat…

Soha ne használd egy az egyben az oldaladon.

Nem azért mert nincs rá engedélyed, hiszen a két fenti oldal egyaránt CC0 – Creative Commons Zero (kereskedelmi célokra is felhasználható) képekkel rendelkezik. Hanem azért mert önmagukban fabatkát sem érnek.

Kevés terméket ad el az a vállalkozás amely innovációról, kemény munkáról és motivációról beszél – egyediség nélkül.

Egy stock fotókkal teli weboldalt nem nagy dolog elkészíteni.
Egyedi tartalommal teletölteni… – Na az már kihívás. Viszont ez az eredményeken is feltűnően meglátszik.

Hogyan használd jól a stock fotókat?

Szerkeszd őket, írj rájuk, színezd. Alakítsd “sajáttá”. Olyanná, hogy az biztosan ne köszönjön vissza más oldalakon.

Az általános (és népszerű) stock fotók legnagyobb hátránya, hogy mivel populárisak, ezért nagyon sokan használják. Mindenképpen ellenőrizd, hogy a versenytársaidnál ne jöjjenek szembe!

1) Minimális átalakítások is megteszik

A legegyszerűbb módja az, ha félig átszínezed, majd rárísz valamit. Ezt a technikát én is előszeretettel használom:

Láthatod, hogy nem dolgoztam vele sokat, csak egy kis kék átfedést kapott a kép, és ráírtam némi szöveget. Ilyen egyszerű.

Egyébként stock fotókat, még mindig jobb használni, mint teljesen mellőzni a képi anyagokat. Nem ér sokkal többet, de picivel mindenképpen hasznosabb…

További alternatívák a stock fotókra:

2) Egyedi grafikák

Olyan oldalakról összeválogatva mint például a freepik.com, majd ezeket enyhén megcsavarva, egyedivé szerkesztve.

Példa egy PS Felhős egyedi grafikáról:

Egy grafika a freepik-ről egy szemetesről, feliratozva és pár stock fotó bele / mellé szerkesztve. Ötleteléssel együtt maximum 5 perc alatt elkészíthető.

(egyébként nem ezt a grafikát szerettem volna idetenni, de az archívumban böngészve rábukkantam erre, és mikor lenne aktuálisabb ha nem most.. :D)

3) Fotó a termékedről

„Annak idején” csináltattál millió termékfotót? Használd! Ne csak a legjobban sikerült hármat told fel. Színesítsd a landing oldalad és a Facebook kommunikációdat a “kevésbé ideális” darabokkal is. Sokkal szerencsésebb mint stock fotókat használni!

+1) Egyedi fotók

Ha szolgáltatásod van, akkor érdemes a munkafolyamatokról fotókat készítened, és azokat használni a kommunikációban. Ezekhez nagy átlagban elég egy jobb okostelefon is, nem feltétlenül szükséges profi stábot bérelned hozzá!

Mi például az egyik forgatásunk alkalmával posztoltunk Instagramra:

Tegnap forgattunk 😎 Hamarosan jövünk a részletekkel... #kkvmarketing #üzlet #marketing #photoshop

Photoshop Felhő (@photoshopfelho) által megosztott bejegyzés,

Már tudod, hogyan (ne) használd a stock fotókat a kommunikációdban.

Szeretnéd tudni, milyen grafikákat szükséges készítened a vállalkozásodhoz? Nem, nem készíttetned, hanem készítened. Megcsinálhatod magadnak is. Mutatom, hogy pontosan milyen grafikákat:

Belépek a zárt
Facebook csoportotokba!

Belépés után, a rögzített bejegyzésben találod a videóhoz hozzáférő linket.

Belépek a csoportba!

Általában 5-10 perc alatt
elfogadjuk a jelentkezésed!

Küldjétek emailben,
később csatlakozom!

A videót a gombra nyomás után megadott email címre fogjuk küldeni.

Emailben kérem!

Emailben elküldjük a csoport linkjét is,
tehát később is csatlakozhatsz!