Ha túl vagy már minimum 5-6 db Facebookon feladott hirdetésen, akkor biztosan találkoztál már azzal az esettel, hogy nem konvertált jól az egyik. Nyilván ilyenkor mint mindenki, te is elkezded keresni az indokokat, hogy miért nem teljesít jól a hirdetésed. A szövegedet már lehet háromszor újra fogalmaztad, de még mindig nem hozza a várt számokat.
Tudnod kell, hogy elég sűrűn előfordul, hogy a hirdetésed a hirdetéskép nem megfelelő szerkesztettsége miatt teljesít rosszabbul mint társai.
Szerencsés helyzetben vagy, hiszen a mai naptól fogva a segítségünkkel soha többé nem szaladsz bele gyakori, és könnyen elkövethető hibákba.
MI IS VOLTUNK KEZDŐK!
Ha most az gondolod, hogy mi mindig olyan minőségű hirdetésképeket gyártottunk mint amilyenre például te rákattintottál, akkor tévedsz. A Photoshop Felhő megalapítása előtt, más mikro bizniszeinkben is számtalanszor hirdettünk, és sokszor hibáztunk is. Mára viszont kitapasztaltunk az összes ilyen kis titkot ami néhány hirdetésképnél sorsfordító is lehet.
Hibás megszerkesztettség
1) Nincs elég kontraszt a szöveg és a háttér között
Sok olyan hirdetésképet látok nap mint nap a Facebookon ahol szinte összeolvad a hirdetéskép háttere a szöveggel. Ez nagyon nagy hiba, és tulajdonképpen 2 kattintás korrigálni! Személyes véleményem szerint, csak fekete vagy fehér árnyalatokat szabad használni szövegként, bár ezzel lehet nem mindenki ért egyet, én szinte soha nem alkalmazok színes szöveget. Többet ér a színes háttéren a fehér / fekete szöveg, mint fordítva. Miért? -Mert figyelemfelkeltés (előző cikkben tanultuk) céljából, sokkal érdemesebb a nagyobb felületet választani amit színezhetek, ez a nagyobb felület a hirdetésképeknél, értelemszerűen a háttér.
2) Kettőnél több betűtípus a képen
Ideális esetben csak egy betűtípust szoktunk használni, de ha valamilyen indok megköveteli kettő még belefér. Például mi akkor szoktuk elővenni a második betűtípust a hirdetésképeken, ha valamit kézírás szerűen szeretnénk rátenni. Ilyenkor a főcím a modern, minimalista míg az alcím (vagy az utasítás, egyéb információ) kapja a másodlagos, kézírásra hasonlító betűtípust. Ennél többet soha ne használj, mert nem profi! Soha nem találkoztam még olyan esettel ami megkövetelte volna a harmadik betűtípus elővételét. Szóval, neked sem ajánlom.
Megjegyzés: Nem számít két különböző betűtípusnak, ha az egyik szöveged vastagított (félkövér), döntött vagy aláhúzott. Ettől még ugyanaz a betűtípus. Az ilyen technikákat szabad alkalmazni. Akkor lehetsz benne biztos, hogy két fajta betűtípust használsz, hogy alapjaiban véve máshogy néznek ki, és más a nevük is.
3) „Minden ajánlatom egy hirdetésképre akarom rázsúfolni”
Ezt a tipikus hibát, főleg webshopok hirdetéseinél látom. Ahelyett, hogy a kristálytiszta ajánlatadásra koncentrálna a hirdetéskép, inkább teljesen összezavar, mert 5-6 terméket is képesek rátenni. Szóval, ha webshopod van, vagy egészen egyszerűen több terméket is árulsz, akkor soha ne tedd őket egy képre!
Megjegyzés: Csomag ajánlatokat használhatsz. Tehát ha mondjuk szemüveget árulsz, akkor tedd mellé nyugodtan a szemüvegtisztítót és az ingyenes kiszállítás ikonját. Ez nem baj, sőt ettől lesz zseniális az ajánlatod! Viszont ha kisautókat, hajkefét és hűtőszekrényt árulsz, akkor ezeket ne egy képen hirdesd! (Remek példák lettek, igaz? :D)
Tartalmi hibák
4) A képed nem azt szimbolizálja, amit az ajánlat takar
Nyilván ez a hiba nem akkor szokott előfordulni amikor megfogható terméket árulsz, ilyenkor természetes és magától értetődő, hogy azt rakd ki a hirdetésképedre. Viszont mi van akkor, ha szellemi terméket kínálsz? -Konzultációt, ingyenes meetinget, vagy hasonlót. Ilyenkor valahogy érzékeltetni kell annak a hasznosságát amit adsz. Ilyen lehet például konzultációról egy telefonáló emberke, vagy akár egy telefon. Meetingnél, két tárgyaló ember.
Soha ne helyezzünk el képet más jelentéssel mint amit a szöveg hordoz magában!
5) Nincs kép
A legnagyobb hibát a végére hagytam. Szinte hihetetlen, hogy még erről említést kell tennünk 2017-ben, de sajnos heti háromszor biztosan találkozom ilyen hirdetésekkel. A kép NAGYON fontos, soha ne hagyd le. A legegyszerűbb képeket már 2-3 perc alatt is össze lehet hozni, ez nem túl nagy befektetés azért, hogy TÍZSZER többen kattintsanak a hirdetésedre. A szöveg alapú hirdetés halott!
Az már egy fokkal enyhébb probléma, ha valaki a hirdetésképére nem tett rá egy ábrát, vagy egy fotót, de azért ez is elég kínos, valljuk be! Szóval te, ezt a hibát soha ne kövesd el. Tudom, hogy nem fogod, mert céltudatos vállalkozó vagy, de azért fő a biztonság! 🙂
Ééés kész, most már mindent tudsz a hirdetésképek sikertitkairól és gyakori hibáiról. Lássuk a gyakorlati példákat, avagy a pályafutásunk legjobban konvertáló hirdetésképeinek sablonjait.
Szia Bertold! Egy adott termékvonal termékei közül melyiket tennéd rá a hirdetésképre? A legolcsóbbat és egyben legegyszerűbbet, a hagyományos kinézetűt vagy a különlegeset, ami a legdrágább? Nem érzem fairnek kitenni a legdrágább termékemet egy xxx-tól árral, ami a legolcsóbb termékemé. Előre is köszönöm
Szia Csilla!
Több Facebook oldal kezelek, köztük például egy műszaki cikk webáruházét, és rendszeresen felvetődik ez a kérdés bennem is.
Én sem szeretem „átverni” azzal az embereket, hogy nem azt a képet látja a hirdetésben, mint amit a weboldalon kap, ezért azt szoktam tenni, hogy több terméket is ráteszek a hirdetésképre.
Helyhiány esetén esetleg picit egymás takarásában is lehetnek, vagy ha erre nincs lehetőség, akkor egy középárkategóriás terméket rakok a képre és odaírom, hogy xxx Ft-tól megvásárolható.
Ha több terméket teszek ki, akkor én mindig a legalacsonyabb árat jelenítem meg, „-tól” megjelöléssel.
Ha Bertinek van hozzáfűznivalója, akkor jelentkezik szerintem hamarosan Ő is. 🙂
Ez egy Instára készült kép, csak a Facebook oldalunkon is megjelenítettük. Itt más terméket is ráraktunk a képre, de a legkedvezőbben vásárolható terméknek az árát jelenítettük meg.
Menjen oda a vevő és vásároljon gyermekpólót és ha megtetszik valami, akkor még esetleg hátizsákot is, vagy baseball sapkát!
https://www.facebook.com/hungarianfans/photos/a.172417776512187/584603095293651/?type=3&theater