Néhány vállalkozó alkalmazza, néhányat nem érdekel, és néhány most kezd el foglalkozni a témával. Te nagy valószínűséggel az első vagy az utolsó vagy, az imént említett 3 példa közül. Vagyis sikerült rájönnöd arra, hogy a hirdetésképeknek nagyobb ereje van mint azt elsőre gondolánk.
A legtöbb étterem is hasonló elven gondolkozik mint azok akik Facebookon hirdetnek. Az étel finom amit rendelni szeretnék, de ha nincs egy konkrét választásom, akkor mit fogok rendelni? -Persze, hogy ami a legízletesebben néz ki! Ezen gondolat menet szerint fogjuk felépíteni a sikeres hirdetésképeinket.
Szóval, bontsuk fel a 9 titkot, két nagy részre. Az első részben a figyelemfelkeltési technikákról lesz szó, míg a második rész a képre kattintásról lesz szó.
„Hé itt vagyok”, nézz meg engem elv:
Az első és legfontosabb dolog az összes közül, hogy vegyenek észre az emberek. Tudatnod kell velük, hogy létezel. Ha nem veszik észre a hirdetésed, akkor 1 megjelenés számnál nem kapsz többet. Ha a szemünk valami, másoktól nagyon eltérő dolgot talál, akkor rögtön tudni szeretné, hogy „mi történik ott”.
A figyelemfelkeltés mestermódszerei:
1) Élénk, SZÍNES háttér
Az egyik legfontosabb lépés talán ez, amennyiben nem képet illesztesz a háttérbe. A színeket (ÉLÉNK SZÍNEKET!) sokkal előbb vesszük észre, mintha csak fekete-fehér árnyaltokkal tűzdelt képet látnánk. Szóval, első lépésként válassz egy élénk háttérszínt! Ez lehet piros, sárga, kék, zöld vagy rózsaszín.
Itt van néhány szín, amiket nagyon erősen ajánlok a következő hirdetésképed elkészítéséhez:
2) Kristálytiszta kép
Amennyiben nem egyszínű háttérrel, hanem egy komplett képpel dolgozol, akkor ökölszabály, hogy tű éles képpel tedd azt. Az elmosódott és pixeles hátterek, nem minőségiek, egyáltalán nincs már helyük 2017-ben. Nagyon nagy romlást jelenthet a konverziódban, ha nem megfelelő minőségű képet használsz.
Kristálytiszta képet készíthetsz te magad, egy közepes vagy jobb okostelefonnal, vagy egy átlagos fényképezőgéppel.
Amennyiben nincs szükséged saját képre, vagy nincs lehetőséged készíteni egyet, akkor az úgy nevezett „Stock fotók” mindig a segítségedre lesz. Ilyenkor MINDIG keresd a Creative Commons Zero (CC0) licenccel ellátott képeket. A mi kedvenc Stock fotós oldalunk a www.pexels.com . Bátran ajánlom neked is!
Az ilyen licenceléssel ellátott képek:
- INGYENESEK személyes és kereskedelmi felhasználáshoz!
- Módosíthatod, másolhatod és terjesztheted a képeket!
- Mindenféle engedélykérés és megjelölés nélkül, szabadon használhatod a képet!
Vagyis, használj minden ilyen képet bátran a hirdetéseidhez!
3) Kontrasztos keret
Bármennyire is furcsán néz ki, egy szépen megszerkesztett képen egy fekete-sárga keret, mégis nagyon hatásos és működik! Tulajdonképpen hasonló a funkciója mint az egy színű élénk háttérnek. Megtöri megszokott színeket és formákat, amikkel percről-percre találkozunk Facebookon böngészés közben. Nem szükséges túl bonyolítani, hiszen ez „csak egy keret”. A lényeg, hogy üssön el a háttértől. Lehet akár faék egyszerű is!
Az imént említett fekete-sárga vonalas keretet tartjuk a legjobbnak, majdnem minden hirdetésképhez ezt használjuk és bátran ajánljuk tovább! Persze a bármi más könnyen észrevehető is jó megoldás lehet. Egyéb, szintén hasznos keretek:
„Harapj rám” elv:
Az éttermes példát tovább követve, ha már megláttam egy képet az ételekből, akkor rendeljem is meg azt. Valahogy így működik a hirdetésképekre kattintás is. Ha elég meggyőző a megjelenése már „rá is harap” az érdeklődő. Tehát az egyik legkritikusabb ponton már túl is esünk.
4) Nem kell, hogy túl zsúfolt legyen
Törekedj az egyszerűségre, 1 kép (kivéve több termékes ajánlatnál) és 2-3 sornyi szöveg. Legyen szellős, és jól átlátható.
A Facebook egyébként nem is engedi, hogy túl sok szöveget használj. Egy szabály szerint a hirdetésképed maximum 20% szöveget tartalmazhat. Egész pontosan a rendszerük felosztja 25 téglalapra a képet, és ebből a 25-ből 5-re szabad, hogy belelógjon a szöveg. Első hallásra talán bonyolultnak és körülményesnek tűnik, de meg lehet szokni.
Ez nem is olyan nagy probléma, legalább gyakorolhatod, hogyan írd le az ajánlatod pár szóban.
FONTOS: A szöveget ne próbáld meg pótolni teljesen felesleges ábrákkal, alakokkal. Minden plusz elem, amire nincs szükségünk csak a konverziónkat rombolja.
Tipp #1: Ellenőrizd le ITT, hogy belefér-e a szöveged a megengedett 20%-ba.
Tipp #2: Ugyan csak 5 téglalapot használhatsz fel, de ez bármely 5 téglalap lehet, nem csak egymást érintők.
5) Az emberi tekintet-„szabály”
Talán az egyik legegyszerűbb szabály az összes közül. Az emberi tekintet balról-jobbra és fentről-le halad.
Mit jelent ez a saját hirdetésedre nézve? Rendezd el úgy, ahogyan a legütősebbnek érzed és ne feltétlen úgy ahogyan logikus. Ne feledd, a cél nem egy szabályszerűen összerakott kép létrehozása, sokkal inkább az, hogy a leendő vásárlód KATTINTSON! Erről szól egy jó hirdetéskép.
Például, ha összeállítasz egy csomagot, mondjuk 2 könyvvel és ingyenes kiszállítással, akkor valahogy így nézzen ki a képed: Ütős könyv -> Nagyon Ütős könyv -> ingyenes kiszállítás . Tudod mi játszódik le ilyenkor az ember fejében? – VÁÓ – VÁÁÓÓÓ – VÁÁÁÁÁÓÓÓÓ!
Szóval ha eléred az embereknél azt, hogy ilyen reakciót váltson ki belőlük a képed, akkor nem is kérdéses, hogy rá fognak kattintani.
6) Igényes munka -> nagyobb bizalom
Ezt a szabályt szintén egy gyakorlati példával egyszerű igazolni. Te vásárolnál egy olyan webshopban amit ránézésre 6-7 perc alatt kattintgattak össze, vagy átmennél egy olyan weboldalra amin látszik az igényesség (lásd: Magyarország vezető webshopjai) és látszik, hogy törődnek az ügyfelekkel. Vagyis mindenképpen teremtsd meg azt az érzetet, hogy – kemény munkával létrehozott – értéket adsz neki, és nem csak lehúzni szeretnéd.
Igényes megjelenés -> Nagyobb konverzió
7) Ábrák és nyilak
Elég bonyolult téma… Fentebb azt írtam, hogy ha csak lehet minél egyszerűbbre formázd a képed. Ha csak lehet ne tegyél felesleges elemeket a képedre. Viszont 1 nyíl még belefér, sőt ajánlom is. Egyértelmű utasítást ad például arra, hogy kattints valahova, vagy pedig „nézd mekkora akció”. Persze, ha már csak odazsúfolni tudod a nyilat, inkább hagyd el!
8) Meggyőző reklámarc
Akad olyan eset, amikor egy terméket egy reklámarccal kell reklámozni, vagy ha az ajánlatunk egy telefonos konzultáció, személyes tanácsadás vagy mondjuk fodrászok vagyunk, akkor teljesen egyértelműen reklámarcot kell elhelyeznünk a hirdetéseinkre. Egy csinos hölgy vagy férfi mindig meggyőző lehet. Túlnyomó többségben, ha mi reklámarcot alkalmazunk akkor a hölgyeket preferáljuk, de nyilván ha te férfi napszemüveget árulsz, akkor ne egy női modellel próbáld meg eladni.
+1 példa amiből te is tanulhatsz: Az ügyfélkörünkbe tartozik Ildikó, aki egy Jászberényi kozmetikus. Őt szintén mi tanítottuk meg hirdetésképeket készíteni. Sokáig a kozmetikai termékekkel próbálta a szolgatatását reklámozni, de nem konvertált elég jól. Feltette a kérdést, hogy mi lehet a probléma? -Rövid gondolkodás után, jött a felismerő érzés…
Ki a fene kíváncsi arra, hogy mivel dolgozik a kozmetikus? Jó ez nyilván nem azt jelenti, hogy dolgozz gagyi termékekkel. Viszont ha nem azt reklámozod amivel dolgozol, hanem ahogyan dolgozol, drámai különbséget érhetsz el. KÉTSZER TÖBBEN kattintottak a hirdetésre amikor a kezelés előtte – utána fotóját szerkesztette bele a képébe.
9) TESZTELJ!
A fenti példa remekül elővezette az utolsó és legmeghatározóbb pontunkat. Még mielőtt kifejteném mire is gondolok „tesztelés” címszó alatt, lenne hozzád egy kérdésem. Szerinted megérte Ildikónak kipróbálni a változtatást? – Természetesen IGEN! Kétszer több kattintóért beáldozott még pluszban 5-6 perc munkát, amíg megszerkesztette a hirdetésképét. Ennyire egyszerűen lehet drámai eredményeket elérni.
Szóval, a tesztelésről. Mivel soha nem lehetünk elégedettek a bevételünkkel, ezért érdemes új módszereket próbálgatni. Csinálj meg egy hirdetésképet, ha rossznak ítéled meg a konverziód (azért nem írok ide konkrét számokat mert a „rossz” jelen esetben elég relatív fogalom), akkor csinálj egy teljesen újat, vagy változtass meg egy lényegi elemet (lásd: kozmetikus példa).
Ha javult a konverzió és már elfogadható, akkor hagyd futni kicsit a hirdetést, hogy releváns számokat kapj. Aztán 1 hét múlva, változtass meg egy apró dolgot rajta, például cseréld le a háttérszínt, vagy a betűtípust. Úgy mint például a fenti A és B esetben.
Ha javul a konverzió -> maradhat. Ha romlik -> vissza az előző verzióhoz.
Ezt a folyamatot igazából addig ismételheted ameddig még lehet növelni a számokon.
Szóval hajrá! Tesztelj, mert nagyon fontos!
Minden bejegyzésem végére leírom, szóval itt sem maradhat ki: Olvasd újra a bejegyzést, és ezúttal olvasás közben gondolkozz azon, hogy a te esetedben, a te vállalkozásodban, hirdetésidben, hogyan tudnád hasznosítani az itt megtanult sikertitkokat.
Találkozunk a következő részben, ahol 5 gyakori hibát fogunk átnézni ami tönkreteszi a hirdetésképeket!
Kedves Bertold!
Nagyon tetszett az írásod. Hasznosnak találtam az egészet, és még dobott rajta, hogy a végén felszólítottál arra, hogy olvassam újra és használjam a saját hirdetéseimben. Ez remek kis „fenéken billentés” az olyanoknak, mint én (is), akik tanulnak, tanulnak, tanulnak, de csak ritkán cselekszenek. Köszönöm. 🙂
Kíváncsian várom a folytatást!
További minden jókat neked!
Zsuzsa
Nagyon szépen köszönöm Zsuzsa! 🙂
Nagyon hasznosak az ilyesfajta visszajelzések. Szívesen vesszük, ha megosztod velünk a következő hirdetésképeidet! 🙂
Minden jót kívánok!